YEDİ GÜZEL ADAM






Merhaba sevgili dostlarım  bu yazımda sizlerle Cahit Zarifoğlu'nun Yedi Güzel Adam isimli kitabından bahsetmek istiyorum öncelikle bu kitap bir şiir kitabı , şiirler oldukça kapalı bir anlatımda yazılmış ve anlaması ne yazık ki zor sanırım epeyce eski bir kitap olduğundan ya da şairin benimsediği akımdan kaynaklanıyor diye düşünüyorum , Cahit Zarifoğlu 'nun kendine özgü şiirleri var ve kitap sadece 132 sayfa yoğun ve kapalı bir anlatımı olmasına rağmen yinede okunabilecek bir kitap diye düşünüyorum , ayrıca bu kitap TRT de bir ara dizi olarak yayınlandı henüz izleme fırsatı bulamasam da yorumları okuduğum kadarıyla güzel bir dizi olduğu kanaatine
 vardım .1950'li yıllarda Kahramanmaraş'ta aynı lisede okuyan Yedi güzel adam Cahit Zarifoğlu , Erdem Bayazıt , Nuri Pakdil, Ali Kutlay , Rasim Özdenören ,Mehmet Akif İnan ve Aleaddin Özdenören adlı şairlerden oluşmaktadır .








                                                             KİTAPTAN KISA BİR ALINTI


YÜRÜRÜM BAYIRLARDA 
GÜCÜM NE MERKEZDE TARTMAK İÇİN 
KULAK VERİR 
DİNLERİM AĞACI 

GEÇERKEN BETON DÖŞELİ APARTMAN KAYIKLI TOPRAKTA 
SESİM NASIL ETKİLİ YOKLAMAK İÇİN 
DURDURUR SORARIM KENTLİYİ 
NE HABER BÖYLE : 
NEREYE :






Yorumlar

  1. Yedi Güzel Adam kitabını çok merak ediyordum Bilgilendirme için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. Zamanında kitabını da okumuştum ve Kahramanmaraşta yaşadığı ıllarda da hakkında çok şey öğrenmiştim. Bu arada sayfanız çok güzel takipteyim. Sizide aramızda görmek güzel olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşünceleriniz için teşekkür ediyorum .

      Sil
  3. kapalı bir anlatıma sahip ama edebiyat zor olanı anlamaktır aslında :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ha bu arada sizi takibe aldım blogunuz çok güzel Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmeniz beni çok mutlu ediyor teşekkürler hocam :)

      Sil
    2. Rica ederim İyi çalışmalar dilerim

      Sil
  5. 1979 Yılından beri yedi güzel adamı tanırım. Altısıyla yüzyüze tanışmışlığımızın ötesinde dostluklarım oldu. Yenidevir gazetesinde mesaimiz oldu. Birlikte yazdık ve çizdik. Aynı mefkurenin insanlarıydık. Nedense şimdi bir hüzün var içimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel anılar biriktirmişsinizdir kim bilir , belki yazılarınızda yedi güzel adam ile geçirdiğiniz zamanlardan kesitlerde paylaşırsınız okumaktan keyif alırım Profösör.

      Sil
  6. Okumak zor da olsa şans verilmeli derim, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. Diziyi tavsiye ederim. Her Türk dizisinde olduğu gibi birtakım entrikalar diziye gölge düşürse de dizinin şiirimtrak akışı insanı huzurlandırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatilde başlamayı düşünüyorum , dizi hakkında genellikle olumlu yorumlar var .

      Sil
  8. Şiirleri sevsemde maalesef şiir kitaplarını sevemiyorum :)

    YanıtlaSil
  9. güzel bir tanıtım ve paylaşım olmuş ayrıca maraşta güzeldir 2 sene yaşadım alakası yok ama belirmek istedim saygılar.

    YanıtlaSil
  10. ay dizisini daha yeni izledim çok etkilendim yaa bayıldım bayıldım. bu kitabı da okuycam. özellikle zarifoğlunun platonik aşkı çok hüzünlü yaa :)

    YanıtlaSil
  11. Dizisini hep merak etmiştim ama hala izleyemedim kitabı da notlarımda tanıtımını yaptığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. Şiir kitabı senelerdir okumuyorum. Öneri güzelmiş.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba bloğunuzu takip ettim . Sizi de bloğuma beklerim teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  14. Rehber niteliğinde oldukça faydalı içerikleriniz var. Eğitim Haber

    YanıtlaSil
  15. Okumadım ama çok severek izledim sizi takibe aldım paylaşımlarınız güzel emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar